Cases

Klik een van de projecten aan voor gedetailleerde informatie.

Growth marketing & community

In dit project was ik onderdeel van het innovatieteam binnen Wolters Kluwer. Mijn rol als growth marketeer heeft bijgedragen aan de lancering van het platform.

MEER LEZEN

Demand Generation & Growth marketing

De nieuwe demand generation strategie bij Ordina vergde een nieuwe tooling en database uitbreiding. Mijn rol hierin focuste zich op adoptie en groei.

MEER LEZEN

Growth Mindset & experimenten

In dit project was ik onderdeel van het innovatieteam binnen Wolters Kluwer. Mijn rol als growth marketeer heeft bijgedragen aan de lancering van het platform.

MEER LEZEN

Wolters Kluwer InView - validatie & growth

Project: Growth marketing & community building voor validatie InView concept.

Resultaten:

  • 50% van alle arbeidsrechtadvocaten betrokken bij InView validatie;
  • Product Analytics via MixPanel geimplementeerd;
  • Activatiecampagne op basis van gedragsdata;
  • 20 Launching customers.

Over het project.

Wolters Kluwer is de marktleider van juridische en fiscale content in Nederland. Via online portalen wordt deze informatie ontsloten richting klanten. 

Het projectteam stond voor de uitdaging om een nieuwe generatie onderzoeksplatform te realiseren. Een nieuw platform waarbij slimme oplossingen geïntegreerd zijn zoals A.I. gestuurde aanvullende suggesties. Hierdoor kunnen advocaten sneller tot de essentie komen. 

Concept validatie is gedaan in het rechtsgebied Arbeidsrecht met Arbeidsrechtsadvocaten. 

Mijn werkzaamheden.

Binnen het team (totaal 7 mensen) was ik verantwoordelijk voor:

  • Creëren van interesse voor het project met als doel validatiegesprekken & MVP gebruik;
  • Metingen op het MVP platform via Mixpanel;
  • Activatie & retentie campagnes op basis van gedrag op het platform;
  • Onboarding bij v1.0 van het platform;
  • Realisatie van launching customers.

Belangrijk was de continue ontwikkeling en verbetering van het platform.

 

Resultaten.

Naast dat het product succesvol gelanceerd is in het rechtsgebied Arbeidsrecht heb ik bijgedragen aan de volgende concrete (team) resultaten:

  • 100+ validatiegesprekken gerealiseerd;
  • Ruim 2000 arbeidsrecht professionals bij InView betrokken;
  • Growth marketing op basis van in-product gedragsdata;
  • Realisatie tech InView nieuwsbrief & optimalisatie;
  • Bouw marketing & sales training voor InView Arbeidsrecht;
  • Activatiecampagnes en onboarding campagnes succesvol gedraaid.

Samen meetbare resultaten behalen voor jouw organisatie? 

Plan een kennismakingsgesprek in. We bespreken dan de groeidoelen en hoe ik daarbij kan helpen. Leuk om kennis te maken.

Plan een gesprek in

Ordina - Demand Generation & Growth

Project: Demand Generation strategie & implementatie

Resultaten:

  • Implementatie Hubspot en adoptie binnen de organisatie;
  • Uitbouwen klantgroepen binnen Hubspot (gemiddeld MoM +54% groei);
  • Social Selling training en uitrol aanpak;
  • Sparringspartner CMO & Head of Marketing;
  • Projectmanagement recruitment campagne (200k waarde).

Over het project.

Ordina, een van de grootste IT Consultancy bedrijven in Nederland. Mijn rol bij Ordina was gericht op het opbouwen van een Demand Generation aanpak. Samen met de relevante stakeholders de strategie en implementatie opgezet en uitgevoerd. 

De verschillende doelgroepen waar Ordina zich op focust (o.a. bestaande klanten, nieuw talent en nieuwe business) vergen allen een andere marketing aanpak.

Het is van belang om zowel de data als de content kant van marketing hierin scherp te krijgen. Door middel van experimenten & data management hebben we de eerste succesvolle stappen richting de Demand Generation aanpak gezet.

Mijn werkzaamheden.

In dit growth project was ik verantwoordelijk voor onder andere de volgende onderdelen:

  • Implementatie HubSpot marketing automation;
  • Data & property management binnen HubSpot;
  • Groei van klantsegmenten & marketing contactmomenten;
  • Recruitment marketing experimenten;
  • Social Selling experimenten en automation;
  • Strategisch sparringspartner marketing afdeling & CMO.

Een veelzijdige rol waarin data & analytics een centrale rol speelde. Alles met de focus om de marketingorganisatie naar een volgend niveau te brengen.

Resultaten.

De resultaten die ik heb behaald zijn, niet uitputtend, de volgende:

  • Succesvolle adoptie van Marketing automation, inclusief training van het marketing team hierin;
  • 4000+ nieuwe relevante marketingcontacten voor Ordina;
  • Integratie van HubSpot in de gehele website en externe Ordina platformen;
  • Bijdragen aan strategische marketing uitdagingen rondom overname en integratie Sopra Steria
  • Meetbare recruitment marketing funnel;

Naast deze harde resultaten ook veel lol en goede relaties opgebouwd binnen de organisatie.

Samen meetbare resultaten behalen voor jouw organisatie? 

Plan een kennismakingsgesprek in. We bespreken dan de groeidoelen en hoe ik daarbij kan helpen. Leuk om kennis te maken.

Plan een gesprek in

Maykers - Platform groei & experimenten

Project: Conversie optimalisatie (CRO) & groei experimenten

Resultaten:

  • 46% meer conversies op het platform;
  • 197% groei aanmeldingen door CRO;
  • 214% groei in SEO verkeer (periode van 7 maanden);
  • Succesvolle experimenten met Facebook Lead Ads; 
  • Groei mindset en experiment sheet uitgerold binnen Maykers & Kramp.

Over het project.

Maykers - het platform voor boeren. Dit platform is geïnitieerd door Kramp. Kramp is een van de grootste leveranciers aan de agrarische sector. De agrarische sector kende nog geen (online) platform waar een boer alles kan vinden voor zijn bedrijf. 

Het platform is gelanceerd in Denemarken om vervolgens stapsgewijs in Europa uitgerold te worden. 

Een klassieke platform uitdaging kwam naar voren: zonder aanbod geen vraag en zonder vraag geen aanbod. 

Met behulp van experimenten, afstemming met partner managers en de interne organisatie is gefocust op het uitbouwen van leden en verhogen van conversies.

 

Mijn werkzaamheden.

Binnen het marketingteam van Maykers was ik verantwoordelijk voor:

  • Spotten van kansen voor CRO Experimenten;
  • Prioritering van experimenten;
  • Uitvoering & analyse growth experimenten;
  • SEO migratie van website begeleiden met behulp van experts;
  • Google Analytics analyses & optimalisaties;
  • Experiment sheet & growth mindset bij het Deense zusterbedrijf.

Een rol waarbij succesvolle experimenten er voor zorgde dat er interesse vanuit andere delen van de organisatie kwam. Erg leuk om te zien en kennis te delen voor de Kramp organisatie.

 

Resultaten.

Het kraken van de platform uitdaging is lastig. De volgende resultaten hebben gezorgd dat Maykers een stap verder is gekomen:

  • Toename van 214% van verkeer via het SEO kanaal - de koperskant;
  • 46% meer conversies door boeren op het platform;
  • Hulp bij nieuw concept validatie binnen het platform;
  • 197% meer accounts gecreëerd door CRO experimenten;
  • Succesvolle experimenten met Facebook Lead Ads; 
  • Groei mindset en experiment sheet uitgerold binnen Maykers & Kramp.

 

Samen meetbare resultaten halen voor jouw organisatie? 

Plan een kennismakingsgesprek in. We bespreken dan de groeidoelen en hoe ik daarbij kan helpen. Leuk om kennis te maken.

Plan een gesprek in

Privacy & Cookie beleid

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram