In dit project was ik onderdeel van het innovatieteam binnen Wolters Kluwer. Mijn rol als growth marketeer heeft bijgedragen aan de lancering van het platform.
De nieuwe demand generation strategie bij Ordina vergde een nieuwe tooling en database uitbreiding. Mijn rol hierin focuste zich op adoptie en groei.
In dit project was ik onderdeel van het innovatieteam binnen Wolters Kluwer. Mijn rol als growth marketeer heeft bijgedragen aan de lancering van het platform.
Project: Growth marketing & community building voor validatie InView concept.
Resultaten:
Wolters Kluwer is de marktleider van juridische en fiscale content in Nederland. Via online portalen wordt deze informatie ontsloten richting klanten.
Het projectteam stond voor de uitdaging om een nieuwe generatie onderzoeksplatform te realiseren. Een nieuw platform waarbij slimme oplossingen geïntegreerd zijn zoals A.I. gestuurde aanvullende suggesties. Hierdoor kunnen advocaten sneller tot de essentie komen.
Concept validatie is gedaan in het rechtsgebied Arbeidsrecht met Arbeidsrechtsadvocaten.
Binnen het team (totaal 7 mensen) was ik verantwoordelijk voor:
Belangrijk was de continue ontwikkeling en verbetering van het platform.
Naast dat het product succesvol gelanceerd is in het rechtsgebied Arbeidsrecht heb ik bijgedragen aan de volgende concrete (team) resultaten:
Plan een kennismakingsgesprek in. We bespreken dan de groeidoelen en hoe ik daarbij kan helpen. Leuk om kennis te maken.
Project: Demand Generation strategie & implementatie
Resultaten:
Ordina, een van de grootste IT Consultancy bedrijven in Nederland. Mijn rol bij Ordina was gericht op het opbouwen van een Demand Generation aanpak. Samen met de relevante stakeholders de strategie en implementatie opgezet en uitgevoerd.
De verschillende doelgroepen waar Ordina zich op focust (o.a. bestaande klanten, nieuw talent en nieuwe business) vergen allen een andere marketing aanpak.
Het is van belang om zowel de data als de content kant van marketing hierin scherp te krijgen. Door middel van experimenten & data management hebben we de eerste succesvolle stappen richting de Demand Generation aanpak gezet.
In dit growth project was ik verantwoordelijk voor onder andere de volgende onderdelen:
Een veelzijdige rol waarin data & analytics een centrale rol speelde. Alles met de focus om de marketingorganisatie naar een volgend niveau te brengen.
De resultaten die ik heb behaald zijn, niet uitputtend, de volgende:
Naast deze harde resultaten ook veel lol en goede relaties opgebouwd binnen de organisatie.
Plan een kennismakingsgesprek in. We bespreken dan de groeidoelen en hoe ik daarbij kan helpen. Leuk om kennis te maken.
Project: Conversie optimalisatie (CRO) & groei experimenten
Resultaten:
Maykers - het platform voor boeren. Dit platform is geïnitieerd door Kramp. Kramp is een van de grootste leveranciers aan de agrarische sector. De agrarische sector kende nog geen (online) platform waar een boer alles kan vinden voor zijn bedrijf.
Het platform is gelanceerd in Denemarken om vervolgens stapsgewijs in Europa uitgerold te worden.
Een klassieke platform uitdaging kwam naar voren: zonder aanbod geen vraag en zonder vraag geen aanbod.
Met behulp van experimenten, afstemming met partner managers en de interne organisatie is gefocust op het uitbouwen van leden en verhogen van conversies.
Binnen het marketingteam van Maykers was ik verantwoordelijk voor:
Een rol waarbij succesvolle experimenten er voor zorgde dat er interesse vanuit andere delen van de organisatie kwam. Erg leuk om te zien en kennis te delen voor de Kramp organisatie.
Het kraken van de platform uitdaging is lastig. De volgende resultaten hebben gezorgd dat Maykers een stap verder is gekomen:
Plan een kennismakingsgesprek in. We bespreken dan de groeidoelen en hoe ik daarbij kan helpen. Leuk om kennis te maken.